• EN
يکشنبه, 17 آذر 1398
بخش آب ـ اولويت شماره شش

6) امکان‌سنجی و ارائه راهکارهای عملیاتی ایجاد بازارهای آب

►مهم‌ترين سوالاتي كه اين پژوهش بايستي به آنها پاسخگو باشد، عبارت است از:

1. مهم‌ترين عوامل عدم تحقق بازارهاي آب در ايران چه بوده است؟

2. اهم اقدامات و پيش‌نيازهاي مورد نياز جهت شكل‌گيري بازار آب در مناطق مختلف ايران چه مواردي مي‌باشد؟

3. آيا توسعه بازار آب در ارتباط با منابع آب سطحي و زيرزميني بايستي از مكانيزم‌هاي مختلفي تبعيت نمايد؟

4. بازارهاي غيررسمي آب در ايجاد و توسعه بازارهاي رسمي براي مبادله آب از چه جايگاه و نقشي مي‌توانند برخوردار باشند؟

5. آيا مناطق مختلف كشور از سطح آمادگي يكساني براي ايجاد و توسعه بازارهاي آب برخوردار مي‌باشند؟ چه مناطق يا چه حوضه‌هايي در اين زمينه در اولويت قرار دارند؟

6. برنامه و نقشه راه عملياتي ايجاد و توسعه بازار آب در مناطق مختلف كشور با لحاظ ويژگي‌هاي اجتماعي و ساختاري حاكم بر آنها چه مواردي مي‌باشد؟


ارتباط با ما
تهران، حکیمیه، بلوار شهیدعباسپور،
موسسه تحقیقات آب
کد پستی: 1658954381
صندوق پستی : 1675/313
تلفن: 77000300-021
فکس :77311953-021

DOURAN Portal V4.6.1.0

V4.6.1.0