شرح وظایف
امور مـالی مسؤولیت تعیین خط مشیهای مالی، همکـاری در تنظیم بـودجه، ثبت فعـالیتهـای انجام شده در سیستم حسابداری براساس ضوابط قانونی و نظامهای مالی تدوین شده، تهیه ترازهای آزمایشی مربوطه، انجام کنترلهای مالی، تهیه گزارشات مدیریتی و تهیه صورتهای مالی موسسه را دارا میباشد.
واحد دریـافت و پرداخت و دفترداری و تنظیم حساب
- تهیه وتدوین صورتهای مالی
- اجرای کدینگ (طبقه بندی ) حسابها بر اساس شکل متحد به منظور ایجاد وحدت رویه وقابلیت مقایسه گزارشات مالی
- پیگیری و به روزرسانی مانده حساب های سنواتی
- و اجرای دستورالعملهای پیش پرداخت و علی الحساب
واحد حقوق و دستمزد
- محاسبه معوقهها و تهیه لیستهای مربوطه
- محاسبه مأموریتها و تهیه لیستهای مربوطه
- محاسبه تفاوت احکام و تهیه لیستهای مربوطه
- تهیه معوقه بیمهها و تهیه لیستهای مربوطه و پرداخت لیستها به سازمانهای مربوطه
- تهیه ذخیره سنوات و ذخیره مانده مرخصی کارکنان بازخریدی و یا بازنشسته.
- ارائه لیستهای بیمه به سازمانهای مربوطه اعم از سازمان تأمین اجتماعی و مرکز و شعبه ۲۴ و سازمان خدمات درمانی و .
- پیگیری و بررسی مشکلات پرونده بیمه مؤسسه با سازمان تامین اجتماعی
واحد رسیدگی و اعتبارات
- رسیدگی و جمع بندی اسناد تنخواه گردان عامل مالی ، کارپردازی و عاملین مراکز
- تهیه و تنظیم نامه مفاصا حساب بیمه جهت تمامی پیمانکاران
- رسیدگی به صورت وضعیت پیمانکاران و ارائه شناسنامه های مالی مرتب
- تطبیق تمامی درخواست خرید ها با موافقت نامه ها برابر ضوابط قانونی
- بستن حساب های عاملین محترم و کارپرداز مؤسسه
- رسیدگی به سندهای مسافرت های خارجی صورت پذیرفته و تطبیق آن با قوانین و مقررات
- تهیه و گزارش مانده تنخواه ها
- تهیه و تنظیم دستورالعمل و قوانین رسیدگی و ارسال به کلیه مراکز
- بررسی و رسیدگی به سند های حسابداری صادره
امین اموال
- سرشماری اموال موسسه
- پلاک گذاری اموال در تهران و شهرستانها به صورت کامل
- بروز رسانی دفتر اموال
- ثبت سیستمی اموال مؤسسه و آمادگی جهت ارائه گزارش
- رسیدگی به اموال اسقاط و خارج از رده مؤسسه و مکاتبات با کانون کارشناسان رسمی دادگستری جهت دریافت قیمتها
واحـد وصول مطالبات
- تهیه ، ارسال و پیگیری نامههای درخواست وجه
- وصول مطالبات مؤسسه
- پیگیری و دریافت نامه معافیت از سازمان تامین اجتماعی
- تهیه و ارسال نامه درخواست اعلام وضعیت و دریافت نامه جوابیه اعلام وضعیت از کارفرماهای قراردادهای خاتمه یافته(جهت ارائه به سازمان تامین اجتماعی)
- مکاتبه با کارفرماهای طرف قرارداد جهت معافیت از کسور بیمه
رابط امور مالی
- دریافت و پیگیری اعتبارات درآمد اختصاصی، هزینهای و عمرانی از وزارت دارایی(خزانه) و انتقال به حسابهای مربوطه
- پیگیری و دریافت مجوز برای اعطای تسهیلات وام
- پیگیری افتتاح حسابهای مؤسسه..
- دریافت اعتبارات از خزانه.
- واریز حقالزحمه ذینفعان مؤسسه به حسابهای آنان از طریق سامانه ساتنا.
- واریز درمان به حساب کارکنان.
- ثبت و نگهداری حسابها
- صدور اسناد حسابداری
- تهیه تر از آزمایشی از حسابهای کل و معین
- تنظیم لیستهای حقوق و دستمزد
- انجام امور مربوط به دریافت و پرداخت
- نگهداری حساب تنخواهگردان کارپرداز و عامل مالی
- تهیه صورت مغایرت بانکی و …
همکاران