اعلام نتایج آزمون پروژه پژوهشی بهینه‌سازی عملکرد پیل‌های سوختی میکروبی در تصفیه فاضلاب

نتایج آزمون پروژه پژوهشی بهینه‌سازی عملکرد پیل‌های سوختی میکروبی در تصفیه فاضلاب اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، بر اساس تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه میان موسسه تحقیقات آب و دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، پروژه پژوهشی با راهنمایی و مدیریت “علیرضا ولیپور” مدیر مرکز تحقیقات آب و فاضلاب موسسه تحقیقات آب در خصوص بهینه‌سازی عملکرد پیل سوختی میکروبی در تصفیه فاضلاب‌های حاوی رنگزا آزو با ساخت و به‌کارگیری نانوکاتالیست‌های نوین اصلاح‌شده بر پایه دی‌اکسید منگنز انجام شد.

حذف آلاینده آلی و رنگزا آزو بیش از ۹۰ درصد و همچنین تولید هم‌زمان برق به مقدار ولتاژ ۵۵۵ میلی ولت بر اساس نوع کاتالیست از نتایج مهم تحقیق به شمار می­رود.

از این فناوری می‌توان جهت تصفیه فاضلاب‌های شهری و صنعتی همچون صنایع نساجی و تبدیل آن به انرژی پاک بهره گرفت.

بهینه‌سازی پارامترهای مؤثر بر عملکرد پیل‌های سوختی میکروبی از اولین گام‌های آزمایشگاهی در جهت توسعه این فناوری در مقیاس نیمه‌صنعتی است.

پیل سوختی میکروبی یک فناوری زیست الکتروشیمیایی پایدار بر پایه انرژی‌های سبز است که قادر است به­طور هم‌زمان فاضلاب‌های مختلف را تصفیه و تولید انرژی نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مؤسسه تحقيقات آب به عنوان تخصصي‌ترين فعالان عرصه تحقيق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب كشور، با داشتن دو پژوهشكده در تهران و سه مركز ملي مطالعاتي – تحقيقاتي در شهرهاي تهران،‌ ساری، و شيراز‌ همواره كوشيده تا با استفاده از كارشناسان و متخصصان بخش‌هاي مرتبط با اين صنعت و قراردادن فضايي مناسب در اختيار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌هاي تئوري، هدف انجام پژوهش با زمينه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقيقاتی نهادينه سازد.

ارتباط با ما
logo-samandehi
نقشه گوگل
اسکرول به بالا